Allmänna villkor
Allmänt:
Kaffekompaniet säljer varor över internet till privatpersoner & företag registrerade i Sverige med svenskt person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser.
Hur beställer man?
Beställning görs på hemsidan hemmarosteriet.se Om du har frågor hur du beställer kan du ringa
031289400 eller maila till info@kaffekompaniet.se
Genomför beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske.
Priser och produktbilder:
Priserna på hemsidan anges alltid i SEK och inklusive moms. Fraktavgift tillkommer.
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte varans exakta utseende. Innehållsförteckningen på varan alltid gäller före produktinformationen på hemsidan.
Kaffekompaniet reserverar sig för eventuella fel i pris och produktinformation. Kaffekompaniet reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att vi använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen.
Frakt och leverans
Kaffekompaniet hanterar normalt din order inom 1-3 dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen. Kaffekompaniet kan inte lämna någon garanti för exakt leveranstid.
Betalning
All betalning på hemmarosteriet.se sker via Klarna checkout. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta vilket hanteras av Klarna.
Ångerrätt och retur
Då Kaffekompaniet at home endast saluför livsmedel omfattas inte detta av lagen om distansavtal varvid ånger- eller returrätt inte tillämpas.
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc)
Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr .